perjantai 29. heinäkuuta 2011

call center india

Sain vasta tietää, että yksi possuäideistä on kampaaja (yhdeltä ammatiltaan). Aika oli tälle aamulle ja ilman Jiitä. Lähdin ajoissa ajelemaan kaupungin pohjoispuolelle, noin puolen tunnin ajomatkan päähän. Kylä, jonka läpi olin menossa, oli suljettu läpiliikenteeltä tietöitten vuoksi. (Itseasiassa koko kylä on ollut enemmän ja vähemmän suljettuna koko täälläolo aikamme. Otin siis tietoisen 'riskin' yrittäessäni sitä kautta. Mutta kun se on vaan todella paljon nopeampi ja suorempi reitti...)

Matkalla kurkistin kukkaroon, joka ammotti tyhjyyttään. Oli siis mentävä automaatin kautta. Pysähdyin aika lähelle Kampaajan kotia, suuren marketin pihalla olevalle automaatille. Kortti sisään ja tunnusluvun näppäily. Code bon. Valitse summa. Paina vihreää. 'Automaatti ei ole käytössä, soita tähän numeroon'. Kortti oli sisällä eikä mikään nappi tehnyt mitään. 

Soitin Kampaajalle ja hän kertoi samaisen automaatin nielaisseen hänen(kin) korttinsa aiemmin viikolla. Lupasi apua heille päästyäni. 

Olen käynyt heillä kerran aiemmin. Sillä kerralla eksyin. Gps ei tunne (eikä googlemaps) osoitetta ja murphylakien mukaisesti myös tässä kylässä tehdään tietöitä, joita joutuu kiertoteillä kiertelemään. (Kiertotie on merkitty suurilla Deviation-kylteillä, muttei suinkaan jokaiseen risteykseen. Toisinaan siis kylteistä ei ole minkäänlaista apua vaan eksyttävät jopa enemmän.) Päädyin kiertämään ympyrää ja ajamaan kolmesti ulos kylästä. Luovutin ja soitin eksyneeni.

Kampaaja hyppäsi autoonsa ja haki minut. Kampaajan mies soitti automaatin antamaan numeroon. Puhelu ohjautui call centeriin Intiaan, jossa täti suostui vain kuolettamaan kortit. Kampaajan mies soitti pankkiin, josta Kampaajan kortti oli. He kertoivat seuraavaa: automaatti tyhjennetään (joskus?), kortti lähetetään Pariisiin  ja Pariisista omaan konttoriin. Konttorista sitten otetaan yhteyttä kun kortti on noudettavissa. Minkäännäköistä arviota puhelinpalvelu ei osannut sanoa aikataulusta.

Minäkin siis soitin Nordeaan, jossa käskettiin kuolettamaan kortti (todella hyvää asiakaspalvelua muuten), joten näin tein ja tilasin uuden. Uusi kortti kestää reilun viikon valmistua. Me olemme täällä neljä viikkoa. En ota riskiä ehtiikö kortti ennen minua. Odottakoot Suomessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki jälki