perjantai 1. tammikuuta 2010

vuoden viimeiset hetket

Se on sitten Uusi Vuosi meilläkin. Eilen, kun saatiin Jii nukkumaan, istuttiin sohvalle kuplivan, suklaan ja joululahja elokuvan (Rööperi) kanssa. Ja varkain vaihtui vuosi, kello oli kuusi yli puolen yön kun nousimme sohvalta.

Täällä ei Uutta Vuotta juhlita raketein; viime vuonna näimme yhden hätäraketinkaltaisen taivaalla. Eilen illalla kuului pieni pauke puoli tuntia h-hetken jälkeen ja taivaalla sinkoili muutama tähtisuihke.

Niin, se Barcelonan reissu.. Moottoritietä kun on tylsä posottaa, poikkesimme Perpignanin kohdalta pienemmille teille. Pyreneitten vuoristo loppuu siinä kohdin, joten ihan kamalan korkealla emme ajaneet. Mutta aivan meren rannassa.

Olimme perillä hotellilla vasta pimeän tultua. Teimme pienen kävelylenkin ja haimme pitseriasta ruoan huoneeseen. Olisi ollut mukava syödä paikanpäällä, mutta Jii ei olisi enää siihen aikaan käyttäytynyt ravintolaan kuuluvalla tavalla ...

Aamulla aamupala hotellissa ja kävelykengät jalkaan. Kävelimme koko päivän, muutama pakollinen nähtävyys eikä yhtään shoppailua.

Ilma oli lämmin. Kotona katsoimme sääennustetta, joka lupasi asteita saman verran kuin meilläkin. Talvitakit siis mukaan. Mutta talvitakki oli aivan liikaa! Puistossa istuimme pelkät t-paidat päällä. Barcelonan sää oli sellainen, minkälaiseksi olimme etelä-Ranskan talven kuvitelleet.

Matkatoimiston ikkuna kiinnitti huomioni.

Syömässä kävimme, ah niin espanjalaisessa, Hard Rock Cafessa :)

Ruoat sulatimme reippaalla viiden kilometrin kävelyllä takaisin hotellille, vesisateessa.

Kotiin lähdimme heti aamusta. Ajoimme ensin kauppakeskukseen (jonne emme enää edellispäivänä jaksaneet kävellä) ja sitten vuoristoon. Tarkoituksena oli kiepata serpenttiiniteitä Pyreneitten yli, mutta reittimme lyheni sitä mukaa kuin kauppakeskuksessa olomme piteni. Vuoren yli tulimme, mutta emme nousseet lumen korkeuteen saakka. 1600 metriä täyttyi kun aurinko alkoi painua mailleen. (Ja tie laskea.)

MUKAVAA ALKANUTTA VUOTTA KAIKILLE!